Bramy garażowe nowej generacji

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jaka brama do garażu? Czym kierować się, wybierając konkretny model? Wiadomo przecież, że to garaż jest miejscem, gdzie nie tylko trzymamy samochód, ale też potrzebne sprzęty i narzędzia. Warto więc, żeby brama garażowa była nie tylko trwała i dobrze zabezpieczała np. przed włamaniem, ale także cechowała się funkcjonalnością. 

Jaka powinna być brama garażowa?

Przede wszystkim to zabezpieczenie powinno cechować dostosowanie do naszych potrzeb. Wiadomo przecież, że architektura garażu może bardziej sprzyjać pewnym rozwiązaniom. Brama może być segmentowa, rolowana lub uchylna – inną wybierzemy do pomieszczenia, gdzie parkowany jest jeden samochód, zupełnie odmienną przy dwóch autach.

Co jeszcze jest ważne, gdy wybieramy bramę garażową?

Brama do garażu powinna być też wyposażona w odpowiedniej jakości izolację akustyczną i termiczną. Coraz bardziej wymagające są zwłaszcza parametry dotyczące ciepłochronności bram garażowych. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy garaż jest bezpośrednio połączony z domem.

Design bram garażowych

Zwykle takie produkty są oferowane w dużej ilości wzorów i faktur, gdzie mniejszy wybór jest wśród barw. W tym przypadku dominują brąz, biel i srebro. Niekiedy w powierzchnię bramy garażowej wbudowuje się drzwi po to, by była lepiej dostosowana do konkretnych wymagań klienta. Można tutaj także wskazać na modele gładkie, z wytłoczeniami lub faliste. Niektóre posiadają także naświetlenia.

brama garażowa
Photo by introspectivedsgn from Freepik.com

Jakie rodzaje bram posiadamy na rynku?

Najczęściej spotyka się:

  • bramy segmentowe górne,
  • bramy segmentowe boczne,
  • bramy uchylne,
  • bramy rolowane.

Czym charakteryzuje się bezpieczna brama garażowa?

Charakterystyka garażu i fakt, że przechowywany jest tam samochód i drobniejsze, ale potencjalnie cenne sprzęty, sprzyja włamaniom o charakterze rabunkowym. Wyróżnia się tutaj aż sześć klas bezpieczeństwa od RC1 do RC6. Te z najwyższą cyfrą jest najtrudniej pokonać. Stosuje się tutaj takie systemy jak fotokomórka, które mają chronić samych użytkowników np. przed uderzeniem przez bramę. Dodatkowo nowoczesne bramy wyposażane są w automatyczny układ odłączający. Jego zadaniem jest cofnięcie skrzydła wówczas, gdy natrafi ono na przeszkodę. Przydatna bywa też funkcja łagodnego zatrzymania, która nie pozwoli skrzydłu uderzyć o posadzkę.

Automatyka bram garażowych – to ona decyduje o ich nowoczesności

Współcześnie trudno jest mówić o nowoczesnych bramach bez automatycznego sterowania. W praktyce tego rodzaju systemy bardzo się już upowszechniły i to detale decydują o tym, czy korzysta się z topowych, czy też ze standardowych rozwiązań. Brama na pilota ma liczne zalety: nie tylko nie zmokniemy przy jej otwieraniu podczas ulewnego deszczu, ale też trudniej będzie ją podważyć i włamać się do środka. Istotne dla jej poprawnego funkcjonowania jest właściwe dobranie systemu do wielkości i ciężaru drzwi.

>> Zobacz też: Systemowe bramy wjazdowe. Co warto o nich wiedzieć?

Z czego składa się napęd do bram garażowych?

  • siłownik;
  • układ sterujący.

System kierujący bramą wymaga przede wszystkim okresowych przeglądów i konserwacji. Jest o co dbać, bo szacuje się, że napęd jest wart ⅓ całego kosztu bramy garażowej. W jego składzie znajdziemy:

Wymiary bramy garażowej

Przy zakupie bramy garażowej bardzo istotne jest to, żeby dobrze wybrać najważniejsze wymiary. Musimy to zresztą zrobić zarówno w przypadku bramy z napędem, jak i tradycyjnej, otwieranej ręcznie. Chodzi między innymi o:

  • rozmiary samochodu lub aut;
  • wygodę wjazdu do garażu – warto wybrać na tyle obszerną bramę do garażu, żeby możliwe było bezproblemowe wjeżdżanie do środka;
  • wymiary samego garażu;
  • wymiary światła wjazdu.

Zdjęcie główne: Pexels z Pixabay

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*